Böcker jag inte kan läsa

🎈📕🎈📕🎈📕🎈

Jag hittade några underbara barnböcker. Men när är jag bläddrade i dem insåg jag att de var på holländska! Det gjorde dem bara ännu mer spännande insåg jag. Eftersom jag inte kunde läsa texten fick jag själv skapa berättelserna. Det gjorde att det blev en väldigt kreativ och inspirerande läsning som väckte min hjärna och fantasi. Bilderna blev som målade Rorschach-test som jag fick tolka.

Det var en verkligen rolig läsning för bilderna i dessa böcker är otroligt fina och berättande. Om de berättade det jag tänkte att de gjorde, det vet jag inte. Men vad spelar det för roll?

Visst kan jag låna eller köpa de svenska versionerna för att få reda på det men det blir mer fantasifullt så här.

Varje bok blir en ny version i läsarens sällskap.

En författare skriver en bok men den läses olika av varje läsare. Så är det även med romaner. Läsarens erfarenheter vävs in i berättelsen de läser. Nu, med dessa barnböcker blir det en ännu större del av mig som läsare som skapar berättelsen.

En upptäckt som får mig att fundera på hur man kan få in det mer i romanläsningen, att få läsaren att bli ännu mer delaktig i romanen, och bli medskapare.

🎈📕🎈📕🎈📕🎈

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång